Irányított
Fúrás

 

Jelenleg a 2019-es gyártási évű Vermeer D10X15 Navigator S3 talajfúró berendezésünkkel és jelenleg egy Falcon F2 keresővel felvértezve az alábbi földfúrási munkákat tudjuk teljes körűen elvégezni: Ø32; Ø50; Ø63; Ø75; Ø90; Ø110; Ø125; Ø140; Ø160; Ø180; Ø200; Ø225 csövekhez szükséges pilótafurat illetve megfelelő bővítő használatával végső furat készítése, s a csövek, védőcsövek behúzása. A fúrás hossza nagyban függ az átmérőtől, erről kérjen pontos adatot kollégáinktól. Szükség esetén Ø63; Ø90; Ø110; Ø160-as csövek tompahegesztését is vállalni tudjuk, mely intervalluma szintén hamarosan bővülni fog.

Bár a gép új, a "mögötte" álló csapat több éves szakmai, illetve irányítási tapasztalattal rendelkezik, a felmerülő igényeket illetve esetleges problémákat maximális hatékonysággal és gyorsasággal elégítjük ki, valamint oldjuk meg. Az igényeknek megfelelően rugalmasan és fiatalos lendülettel valósítunk meg minden projektünket. A fentebb említett tevékenységi intervallumokhoz - a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően - hamarosan további méretek is csatlakozni fognak, illetve igyekszünk a maximális fúrási hossz növelését is mihamarabb megvalósítani. Így amennyiben a mostanában felmerülő talajfúrási munkájukban esetleg nem talál a fentebb felsorolt méretek között Önnek megfelelőt, a későbbiekben igyekszünk az igényekhez igazítani gépparkunkat, hogy minél szélesebb körben tudjuk Önöket kiszolgálni.

 

Az irányított fúrás egy olyan technológia melynek alkalmazásával nem szükséges megbontani a földfelszínt. Alkalmazása sokkal kevesebb problémát okoz mind a lakosság, mind a közúti forgalom tekintetében. Akár az úttest, járda, vasúti pályák, vagy folyó meder alatti átfúrásra is alkalmas a technológia. Rengeteg előnnyel rendelkezik a nyíltárkos közműfektetési eljáráshoz képest:

 

1. Nem igényel sok munkagépet, elenyésző munkaterület igénye van, és a munkagépek darabszáma, valamint azoknak jóval rövidebb üzemeltetési idejéből adódóan a kipufogógáz kibocsájtás is töredéke, a megszokott építési munkálatokhoz e területen általánosan használt gépi berendezésekéhez képest, így a bemutatott technológia alkalmazásával a környezeti megterhelés is jóval kedvezőbben alakul.

 

2. A felszíni növényzet érintetlen marad

 

3. A környezetet csak az elkészült furat közvetlen közelében éri behatás

 

4. Nem kell közutakat, járdákat lezárni és felbontani a kivitelezéshez, így nem akadályozza a közlekedőket és nem alakulnak ki felesleges forgalmi dugók A fentiekben vázoltak miatt sokkal gyorsabb kivitelezési eljárást tesz lehetővé az irányított fúrás, mivel nem igényel utólagos talajmunkát és nincs utólagos talajsüllyedés sem. Az irányított fúrás egy Vermeer D10x15 S3 Navigator géppel történik. 

 

 

AZ IRÁNYÍTOTT FÚRÁS FOLYAMATA 

 

Az irányított fúrás első meghatározó fő lépése a pilóta furat elkészítése. Ennél a folyamatnál a hajlékony fúrószárak végére egy jeladó szonda, és egy fúrófej kerül elhelyezésre. A fúrófej speciális ferde kiképzése teszi lehetővé az irányítást. Ezen ferde kiképzéshez van kalibrálva a szonda, így a fúrás irányításához információt kapunk arról, hogy milyen pozícióban áll, merre halad a fúrófej. Az irányíthatóságot nagymértékben befolyásolja a fúrószárak hajlékonysága és a talaj keménysége is. Fúrás közben egy dugattyús pumpa segítségével a fúrószárak belsejében a fúrófej fúvókáihoz fúróiszapot (Bentonit és víz keverékét) kell folyamatosan eljuttatni. Ez biztosítja a fúrófej hűtését, növeli a fúrás hatékonyságát és irányíthatóságát, valamint talajstabilizáló hatása is van egyaránt. A bepumpált folyadék állandóan öblíti a furatunkat, és felúsztatja a fúrás folyamán levált rétegeket. A fúrófej mögött elhelyezett szonda jeleit egy felszíni egység fogadja, és kommunikálja az aktuális mélységet, dőlésszöget és a fúrófej induláshoz viszonyított elfordulási szögét. Az irányítás, úgynevezett sajtolással történik. A fúrásvezető a felszíni vevőegység segítségével utasítást ad a gépkezelőnek, hogy a fúrófejet milyen elfordulási szögre állítsa. Ezt követően csak a fúrószárakat szükséges előrefelé nyomni, mert a ferde kiképzés okán a kívánt irányba tudjuk folytatni a fúrást. Jelenlegi technológiák rádió kommunikáció segítségével állapítják meg pozíciójukat, melyre azonban a nagyfeszültségű vezetékek és telekommunikációs kábelek interferenciája hatással van, és ezért ezen tényezők nagyban befolyásolják a mérés pontosságát (ami, akár több 10cm-es pontatlanság is lehet). Ez a tévedés a mai világban egyáltalán nem tolerálható, figyelembe véve a városi, területi folyamatos urbanizációs fejlesztéseket, ami a közművek sűrűségét generálja. A második lépés a furat felbővítése. A pilóta furat elkészültét követően a fúrószárak végén elhelyezett szondaházat és fúrófejet eltávolítjuk, és egy bővítő fejet helyezünk el, melynek segítségével a furatunkat a szükséges méretre tudjuk bővíteni akár több lépcsőben is. A folyamat végeztével, egy speciális megfogó segítségével, az elkészült furatunkba be tudjuk húzni a kívánt/megrendelt átmérőjű csövet. Ez a cső anyagát tekintve lehet akár acélcső, tekercses vagy tompa hegesztési eljárással készült KPE cső is.

 

Egy megbízható céget keres, ahol minden munkára felkészültünk?